Return to Website

Grubenländer Schupo Web Forum

Alles over de Duitse Herdershond.

Grubenländer Schupo Web Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Re: Waarom kiezen africhters uit bepaalde lijnen?


Wij hebben zelf gekozen voor een hond uit africhtingslijnen omdat wij van vrienden hoorden dat een hond afkomstig uit schoonheidslijnen gefokt is op schoonheid en niet zozeer om er hondensport mee te doen. Honden afkomstig uit schoonheidslijnen zouden 'saaier'zijn?? Maar persoonlijk vind ik een kynologische hond toch wel mooi hoor.




P&P



--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Waarom kiezen africhters bij de aanschaf van een pup voornamelijk honden uit "africhtingslijnen" en niet uit "schoonheidslijnen"?

Re: Re: Waarom kiezen africhters uit bepaalde lijnen?


Ook ik vind honden uit schoonheidslijnen mooi. Dat wil echter niet zeggen, dat er geen mooie honden te vinden zijn in de werkhondlijnen. En wat het temperament betreft... en de aanleg..., dan denk ik, dat je meer kansen hebt, wanneer je een hond uit werkhondlijnen aanschaft. Ze zijn niet op het draven gefokt, maar met de verwachting meer aanleg, werkdrift en -vreugde en temperament in een hond te brengen. De fokker dient daarom in mijn ogen niet alleen te letten op de pakwerkprestaties, maar vooral ook op de belastbaarheid in afdeling B (gehoorzaamheid).

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:


Wij hebben zelf gekozen voor een hond uit africhtingslijnen omdat wij van vrienden hoorden dat een hond afkomstig uit schoonheidslijnen gefokt is op schoonheid en niet zozeer om er hondensport mee te doen. Honden afkomstig uit schoonheidslijnen zouden 'saaier'zijn?? Maar persoonlijk vind ik een kynologische hond toch wel mooi hoor.




P&P



--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Waarom kiezen africhters bij de aanschaf van een pup voornamelijk honden uit "africhtingslijnen" en niet uit "schoonheidslijnen"?